Program


Mässan 2018 bjöd på ett större seminarieprogram än tidigare år. På scenen stod experter inom kundupplevelser, sociala medier och visual merchandising. Det hölls även paneldebatter inom både design och inom området linser. Här nedan ser du ett litet utdrag om det som besökarna erbjöds helt kostnadsfritt under dagarna.

Utdrag ur programmet 2018

Seminarium
Ljud och doft - viktiga verktyg för varumärke och kundupplevelse
Lexter berättar om hur rätt ljud och doft skapar trivsel, bygger varumärke och driver försäljning i butiksmiljö.
Rundabords samtal
Lönsam butik tack vare kontaktlinskunderna - hur tänker ni då?
Målet för seminariet var att belysa kontaktlinsernas roll som den bidragande del de är till en lönsam optiskverksamhet och att ge åhörarna tankar, idéer och inspiration att ta med sig hem.
 
Seminarium
Trendseminarium med Swedish Fashion Council
Under föreläsningen presenterar Jennie Rosén, VD Swedish Fashion Council, 3 olika teman som tillsammans definierar säsongen inom mode och optik. 
Panelsamtal
Chefsdesigners on stage!
Nu samlar vi några av Sveriges främsta glasögondesigners till ett modererat samtal för att diskutera och belysa trender i design och funktion för bågar, nu och i framtiden.